Učenie - rady a tipy

Ahojte, v prvom rade sa chcem ospravedlniť, že už dlhšie nebol článok, ale mám toho teraz celkom dosť do školy a nejak som nechcela písať niečo, čo by sa mi nepáčilo a nakoniec by som to aj tak nezverejnila. Myslím, že na tom článku je vidieť, či to človek písal s radosťou alebo len preto, že musel.
Ďalšia vec, ktorá ma moc potešila je, že na predchádzajúcom článku boli úžasné ohlasy a strašne za to ďakujem. Ak chcete viac takýchto článkov o mne a mojom priateľovi určite mi dajte vedieť rada o nás zase niečo napíšem. Ak máte nejaké návrhy prípadne vás niečo zaujíma taktiež mi zanechajte komentár alebo napíšte na ask.
Onedlho plánujeme s priateľom navštíviť Bratislavu, tak určite môžete čakať v blízkej dobe článok z nášho výletu. No ale teraz už poďme na samotný článok, ktorý je tiež venovaný škole a učeniu, keďže ako som už spomínala, mám toho veľa je to dosť aktuálne. Tak užívajte. :)

  1. Učte sa na jednom mieste! Možno ani len netušíte, ale výber jedného miesta naozaj pomáha. Nehovorím, že teraz sa máte učiť v jednej a tej istej polohe, ale zvoľte si jedno miesto, na ktorom sa budete učiť. Najlepšie pri písacom stole, aby váš mozog vnímal, že sa chystáte niečo robiť, učiť. Určite neodporúčam postel. Viem, je to pohodlné a my to vnímame ako miesto odpočinku a spánku a nie ako miesto vhodné pre prácu, takže postel rozhodne nie! Taktiež viem, že niektorým ľuďom, ako napríklad mne, sa dobre učí popri chôdzi. Takže je jasné, že tento človek sa nebude silou-mocou snažiť sedieť na jednom mieste ale bude sa prechádzať.
  2. Zistite, ako sa učiť!. Či je vás štýl zrakový, sluchový, zrakovo-slovný alebo pohybový. Zrakový štýl - najefektívnejšie sa učíte, keď máte učivo pred sebou. Čítate, pozeráte obrázky a zapamätáte si to podľa zraku. Môj tip ako zlepšiť efektívnosť učenia podľa tohto štýlu je: k učivu si prikladajte aj obrázky, pravdaže ako sa to dá, najlepšie ilustrované; rozlišujte si veci farebne, to pomáha asi zo všetkého najviac ak sa rozhodnete pre písanie značte si veci rôznymi farbami, podčiarkujte, ak sa rozhodnete pre kreslenie, tiež odporúčam použiť rôzne farebné kombinácie pomocou ktorých si to lepšie zapamätáte.
    Sluchový štýl - najefektívnejšie sa učíte, ak učivo počúvate. Veľa vecí si zapamätáte z hodiny. Môj tip ako zlepšiť efektívnosť učenia je: nahrajte si učivo do telefónu a počúvajte stále dookola. Výhodou je, že ho môžete počúvať kľudne pri chôdzi alebo skoro všade, kde ste.
    Zrakovo-slovný štýl - najlepšie je ak si veci prepisujete.
    Pohybový štýl - najefektívnejšie učenie je pri pohybe, ak veci môžete držať. Preto je veľmi dobrá pomôcka vytvárať si modely a pri učení chodiť (kľudne aj hore-dole po dome, tak ako ja :D)
    Každý človek má ten svoj štýl a nemusí to byť len jeden. Kľudne ich môže byť viac, dokonca aj všetky štyri, ale jeden alebo dva vždy prevládajú viac než ostatné.  
  3. Vypnite všetky rušiče! Znamená to, zobrať do ruky telefón a vypnúť. Tak isto aj počítač, televíziu a podobné veci kvôli ktorým sa nemôžete plne sústrediť na učenie.
  4. Všetko majte pri sebe! Ak viete, že budete potrebovať pomocný papier, zvýrazňovač, jedlo, vodu... všetko si to ešte pre začatím učenia zoberte so sebou, aby ste nemuseli stále behať, ale mali to po ruke.
  5. Čítajte nahlas! Možno sa vám to zdá niektorým divné, ale vážne to funguje. Keď sa učíte, je dôležité, aby ste zapájali, čo najviac zmyslov. Ak si učivo čítate nahlas zapájate do toho zrak aj sluch.
  6. Učte sa pravidelne! Teraz asi pôjdem všetkým na nervy, lebo ho opakujú ako rodičia tak aj učitelia, ale verte, že to naozaj pomáha. Ak sa vám aj nechce učiť pravidelne z hodiny na hodinu, tak si aspoň vymedzte povedzme 5 minút času a učivá si aspoň prečítajte. Vedzte, že ak si ich budete čítať každý deň, o pár dní ich viete a na test sa nemusíte učiť 7 učív naraz, ale len tie, ktoré sa vám ešte nestihli vryť do pamäti. 
  7. Diár/Plánovač! Doteraz som ho nepoužívala ani ja, ale ako som prešla na strednú školu, ostalo toho viacej a ja som sa v tých všetkých písomkách a iných veciach strácala. No diár mi pomohol. Teraz si tam zapisujem každú písomku, projekt, ale aby to nebolo len také o ničom zapisujem si tam aj svoje sny a ciele. Ak nechcete zbytočne míňať peniaze na taký diár, dá sa aj vyrobiť. Môj som si spravila sama, tak ak chcete, pridám sem článok ako na to. :)


Dúfam, že som vám mojimi radami pomohla, ak máte vy nejaké, tak ich určite nepíšte do komentárov. Ďakujem za každé prečítanie, komentár alebo pridanie sa k pravidelným čitateľom. :)
Nezabudnite sa usmievať :) 

6 Comments

  1. Hezký článek... :) A ráda bych i článek o Tvém diáři! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem :) ... možno ho ešte tento týždeň spravím :)

      Delete
    2. To by bylo super! :)

      Delete
  2. Super článek opravdu povedený :)
    Mě se dobře učí když mi to někdo vypráví a nebo když si to čtu opravdu nahlas . Ale zkouším pořád nové a nové věci . :)
    http://princess-photos.blogspot.cz/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moc ďakujem :) som rada, že sa páči :)

      Delete
  3. To s tým plánovačom je dobrý nápad

    ReplyDelete