Ako si prestať hrýzť nechty

Je začiatok Nového roku a ľudia si dávajú predsavzatia. Ja som si asi po dobu troch rokov dávala predsavzatie prestať si hrýzť nechty, a preto mi príde ako super nápad, napísať tento článok práve teraz. Po troch rokoch sa mi to splnilo a ja som s tým naozaj prestala a som na seba za to hrdá. Pozerala som milióny videí, čítala milióny článkov, skúšala lak proti ohrýzaniu, no nič z toho nepomohla. Myslela som si, že tí ľudia klamú a nikdy si neobhrýzali nechty alebo nie do takej miery ako ja, no teraz viem, že som sa mýlila.

Ako prvé musíte to naozaj chcieť. Nestačí si povedať: áno, chcem si prestať hrýzť nechty, treba viac, k dosiahnutiu vytúženého cieľa.

Najdôležitejšia je motivácia. Ak nemáte motiváciu, tak je to zbytočné. Moje dôvody boli: nechcem sa za svoje nechty hanbiť, chcem si ich lakovať ako spolužiačky, spravím to pre priateľa, moja mama mi hovorievala, že mi koža prerastie necht, keďže som ich mala dosť malé, ďalší dôvod bol nástup na strednú, kedy mi opäť moja mama hovorila, že tam všetky baby budú mať krásne nechty len ja si ich budem obhrýzať (pravdou však je, že by som nebola jediná). A na záver príde podstatná vec, nič z toho mi nepomohlo.
Mala som kopu dôvodov, prečo sa tohto zlozvyku zbaviť, no žiadny nepomohol. Išla som na strednú a nechty som si stále hrýzla.
No potom prišla tá skutočná motivácia, ktorá všetko zmenila (aspoň z časti), priateľova stužková. Nechcela som mať škaredé nechty na jeho stužkovej a taktiež priateľ býva 263km ďaleko, takže aj jeho rodičia by videli moje "krásne" nechty. Všetky moje problémy by vyriešili umelé nechty, lenže v tú dobu som mala pár dní pred šestnástkou a mamina mi to nedovolila. Jediné, čo mi dovolila bol gél na moje vlastné nechty, čiže žiadne nechtové tipy, ktoré by mi nechty predĺžili. Iné mi neostávalo, len nechať moje nechty dorásť. No a keď som pred stužkovou išla na tie "gélové", pekne mi tam vynadali, že aké mám krátke nechty, no mne sa zdali celkom dlhé. Až keď som zistila, že na úpravu nechtov do rovnakého tvaru som potrebovala minimálne dvakrát dlhšie, som si uvedomila, že sú fakt krátke. Pri výbere farby gélu som zvolila jemný, nenápadný, len aby som svojimi nechtami neupútala pozornosť. Gél mi vydržal niečo cez 2 týždne. Keď odpadol, čudovala som sa, že aké mám dlhé nechty, veď predsa keď som na nich mala 3 vrstvy gélu je jasné, že som si ich nemohla obhrýzať a bola som na seba pyšná. Lenže moje nechty boli z toho gélu veľmi oslabené a hneď sa mi všetky zlomili a bola som tam, kde aj predtým. Vlastne nie, nebola. Prestala som si okusovať nechty, aj keď nie úplne, ale mala som ich dlhšie než predtým.

Dôležité je tiež uvedomiť si kedy si nechty hryziete. Ja napríklad vtedy, keď som hladná (akože nechty nejem ale keď ich hryziem, tak to je ako keby ste išli jesť a váš žalúdok si myslí, že niečo jete :D moja teória :D), keď sa nudím, pozerám film (hlavne nejaký napínavý) alebo keď stresujem napríklad pri písomke. No a už keď som si aj nechty nehrýzla, tak som sa s nimi hrala s prstami a keď sa mi náhodou niektorý "načal" tak som ho zubami odtrhla, čiže som potrebovala zabaviť ruky. A tak som si zobrala balón a naplnila ho múkou aby som sa s ním hrala napríklad pri pozeraní filmu. 

Na priateľove narodeniny som mala ísť k nemu, tak som si nechala narásť nechty a znova išla na ten slávny gél. Tentoraz ma pochválili, že som si ich neohrýzala a mala som ich naozaj dlhé. Keď sa ma spýtali na tvar, aký by som chcela, zostala som prekvapená, že si môžem nejaký vybrať a dala som si ich do špicata. Farbu som zvolila takú bledú ružovú a prstenník čierny (hej, teraz mi to pripadá ako Avril Lavigne :D). Keďže to bolo pred letom, nechty som mala pekné aj prvé týždne leta.

No a teraz? Pred Vianocami som sa mami spýtala, či si môžem dať umelé nechty a ona že sa mi zničia svoje a ja že to aj keď si dám iba gél. Nevedeli sme, či sa mi bude dať vôbec nalepiť tip na nechty, pretože ich mám strašne maličké. Aj keď som si ich nechala narásť (nie veľmi veľké, kvôli škole, nemôžem mať dlhé nechty a keď išli Vianoce, tak som mala príležitosť ich mať dlhé), moje nechtové lôžko, na ktoré sa to lepí, bolo a aj je dosť malé teda hlavne na malíčkoch. Ja mám asi najmenšie nechty na malíčkoch aké existujú. No a prišiel deň D a ja celá nervózna, či to pôjde a či nie. A išlo. Bola som veľmi rada. Mamina mi hovorila, že je zvedavá, koľko mi to vydrží a ja tiež. No a teraz mamina má už všetky nechty dole a mne ešte stále držia :D. Ale už ide škola, takže sa ich snažím dať dole ešte mám nalepené 3. No a ako mi postupne odpadávali umelé nechty, hneď som vedela, že moje teraz budú vyzerať hrozne a že sa mi hneď zlomia (a hlavne aj keď som si ich ohrýzala tak sa mi stále lámu, štiepia a aj keď som si bola dávať tie umelé a upravovali mi tam moje, tak z kožičky pri nechtoch mi tieklo trošilinku krvi a to všetko kvôli mne) no späť k pointe, ako mi odpadli umelé nechty, prelakovala som si svoje priesvitným lakom na ich posilnenie a sláva, žiadny necht sa mi nezlomil. Teraz mám nechty krásne a na to že som si ich ohrýzala aj dlhé.
 

Človek, ktorý si hryzie nechty, ich má ploché, ale mne sa vďaka umelým nechtom zaoblili (alebo ako to mám povedať), no teraz sa modlím, aby mi tak ostali a nevrátili sa do pôvodného stavu. No hneď ako príde leto, si plánujem dať znova umelé nechty.

No a teraz zhrnutie: Musíte si nájsť správnu motiváciu, uvedomiť si, kedy si nechty hryziete aby ste vedeli, kedy si na to dať pozor a spraviť pre to niečo (ako ja ten balón), ak môžete skúste umelé nechty alebo aspoň ten gél (aj to môže byť motivácia si nechať svoje dlhšie), pretože umelé alebo gél je ťažké rozhrýzť takže si minimálne dva týždne nebudete hrýzť vďaka tomu nechty a určite si kúpte vyššie uvedený lak, pretože je senzačný. A vraj sa má 5 dní navrstvovať (čiže každý deň si dať jednu vrstvu čiže dokopy ich bude 5 nakope) a na šiesty ho odlakovať a začať znovu, takže to plánujem teraz vyskúšať. 

Viem, že reči o motivácii sa vám teraz zdajú ako blbosti lebo si myslíte, že to nefunguje, to isté som si myslela aj ja až kým som nenašla tú správnu motiváciu. 
Tak vám držím palce. A myslím, že toto je môj najdlhší článok a som už vyčerpaná :D ale chcem aby možno aj môj príbeh bol pre vás motiváciou.
Snáď som vám aspoň trochu pomohla a ak budete chcieť sa niečo o tom spýtať alebo ešte nejaké rady a podobne, kľudne mi napíšte otázky do komentáru alebo na email, kde si môžeme o tom napísať aj viac (ak to ešte po tomto článku ide :D) a ak máte tiež nejaké rady ako sa tohoto zlozvyku zbaviť, určite ich napíšte do komentáru aby ste pomohli iným.

BTW. Moje nechty na fotkách sú také ako vyzerajú teraz po odpadnutí umelých nechtov, ktoré sú na dolnom obrázku :), na niektorých mi ostali čierne kúsky a je vidieť aj to, ako sú zničené, ale zároveň, aké ich mám dlhé. A nechty sú preto odfotené v takom stave, aby ste si nemysleli, že blogerky sú dokonalé.

Nezabudnite sa usmievať :)









2 Comments

  1. Já si nehty kousala od malička, vždycky jsem chtěla přestat, ale nešlo to. Žádné laky proti kousání nehtů nepomáhali a nepomáhalo ani nic jiného. Před dvouma rokama jsem přišla na to, že to prostě budu muset vydržet. Musela jsem mít pevnou vůli a motivaci. Povedlo se, nehty jsem měla dlouhý a všechno. Jenže u mě vždycky příjde období, kdy si je prostě zase začnu kousat. Třeba většinou na dovolené si je nekoušu-tam je mám krásné, ale když jedu na tábor, tam už jsem si je kousala.
    Také jsem zjistila, že to dělám hlavně když jsem hladová, nervozní nebo se prostě nudím a nebo když se mi zatrhne, tak ho musím "dokousnout" :D
    Minulé rok v červnu jsem zkusila umělé nehty. Dělala mi je teta, dala mi tam tipy a všechno okolo... no vydžely mi asi 2 týdný. Potom jsem chvilku měla nehty poškozené, ale rychle se to srovnalo. Teď mám nehty fakt dlouhé... prý a moc a hodně lidí si je plete s umělými. Takže jsem se zlozvyku zbavila :D Ovšem, mmísto nehtů, si teď koušu nehtovou kůžičku -,- :D Ale není to tak hrozné, jen pár záděr... :) No je super, že si článek napsala. :) Doufám, že ti nevadí, že jsem se ti tu trošku rozepsala :D
    DENYII

    ReplyDelete
    Replies
    1. Závidím, tiež by som chcela mať také pekné nechty, že by vyzerali ako umelé, no, bohužiaľ také šťastie nemám. .. Ja som mala zádere keď som si hrýzla nechty, teraz ich už našťastie nemám, ale ak sa ich chceš zbaviť skús si ich potierať hydratačným krémom alebo nejakým olejčekom aby si nemala pokožku suchú a mali by zmiznúť. :) .. Tiež som rada, že som ten článok napísala, ale príde mi príliš dlhý, tak neviem, či ho niekto okrem teba vôbec čítal :D a za komentár ďakujem, viac ma poteší taký dlhý než iba jednoslovný :)

      Delete