DIY - Diár/Plánovač

Ahojte :) prvý článok, ktorý sa nesie v duchu DIY (do it yourself) alebo inak povedané Urob si sám. Dnes pôjde, ako ste už z nadpisu mohli vyčítať, o diár/plánovač, ktorý som ukazovala aj v článku Učenie - rady a tipy. Tak poďme na to. :)



Čo budeme potrebovať: kancelársky papier (veľkosť najlepšie A4 aby sme ho mohli spraviť čo najviac strán), farebný papier (zvolenie farby je len na vás), lepidlo alebo tavnú pištoľ, samolepiace záložky (ak ich tam chcete mať), nožnice, pravítko a zošívačku.


Postup:
1. Zoberieme si kancelársky papier (počet papierov je na vás podľa toho aký hrubý chcete diár mať, ja som zvolila 7 papierov) a začneme ho prekladať podľa toho akú veľkosť diára chceme. Ja som sa rozhodla pre A6 (veľkosť slovníčka), tak som ho preložila dvakrát cez poli.


2. Keď už máme preložené všetky papiere rovnakej veľkosti, zoberieme zošívačku a spojíme ich. Nespájajte ich tam, kde máte najväčší počet papierov, čiže:




















3. Následne na to zoberieme nožnice a odstrihneme kúsok z papiera na tej strane kde je spojený.


4. Keď to už máme a náš výtvor sa podobá na zošit, zoberieme pravítko a odmeriame výšku, šírku a hrúbku.

5. Zoberieme farebný papier, ktorý bude tvoriť obal nášho diára a parametre, ktoré sme vypočítali naznačíme na papier. Vybrala som si čierny papier, ale aby ste to videli nakreslím to na nejaký bledší. Keď to budeme mať nakreslené, zoberieme nožničky a vystrihneme po obvode nakresleného.


6. V ďalšom kroku potrebujeme lepidlo alebo tavnú pištoľ. Zoberieme už spomínaný obal a v mieste, kde je vyznačená hrúbka nanesieme lepidlo. Potom zoberieme vnútro nášho diára (čiže papiere), priložíme k miestu potretom lepidlom a držíme kým lep neuschne. 


Diár je na svete. :)
Pre tých, ktorí si ho chcú nejako ozdobiť a sprehľadniť, mám pár tipov.

Na sprehľadnenie strán a rýchlejšiu orientáciu som použila samolepiace záložky.

Ak nechcete aby sa odlepovali použite lep. Nezabudnite, že časť záložiek bude z diára trčať a taktiež, že ich musíte lepiť nižšie a nižšie aby keď diár zavriete bolo vidieť každú zo záložiek.
Napísať si na to môžete čokoľvek ak chcete, ja som sa to ešte rozhodla napísať malými písmenkami na okraj, ktorý mi bude z diára vytŕčať.


Ďalší tip je používanie farieb. Napríklad na každý predmet iná farba a podobne.

Na skrášlenie prednej strany môžete použiť čokoľvek. Či už nápis alebo fotky. Ja som si vybrala fotky z we heart it, stiahla som si ich do počítača a na stránke picmonkey.com upravila. Keďže som chcela zanechať taký vzhľad ako majú americké zošity, nechala som kúsok od kraja čierne a obrázok nalepila až za tým.
Ak si chcete spraviť prednú stranu tak ako ja, tu je návod.

Otvorte si stránku picmonkey, kliknite na design, následne na custom, kde zadáte veľkosť vášho diára v pixeloch. Keďže ja mám formát A6 = 404,41 x 555,591 (neviem, či je to presne, ale na internete nájdete prevody jednotiek). Keď už máte čísla zadané, kliknete na make it.


Dá vám obrázok vášho "papiera". Vpravo si kliknete na motýlika a následne na Your Own.


Vyberiete obrázky, ktoré tam chcete mať, upravíte veľkosť a uložíte ich tam, kde ich chcete. Keď ich už máte rozmiestnené, môžete to uložiť alebo si to môžete ešte skrášliť bielymi čiarami medzi fotkami.


Stále máte kliknuté na motýľovi a hneď pod Your Own máte geometrické tvary. Kliknite na to a vyberte si obdĺžnik. Zvolíte si farbu akú chcete a obdĺžnik zmeníte na tenší pásik.


Umiestnite ho na prelome fotiek a skopírujete (ctrl+c). Kliknete mimo a vložíte skopírovaný pásik (ctrl+v) a znova dáte na prelom fotiek. Toto robíte stále dookola až kým nezakryjete všetky prelomy.


Obrázok je hotový. Pravdaže môžete si tam pridať aj text alebo čokoľvek čo chcete. No a už stačí iba uložiť, čiže kliknúť na save a následne na save to my computer. Po vytlačení, zoberieme lepidlo a nalepíme na prednú stranu nášho diára.


Dúfam, že sa vám článok páčil, a že som vám pomohla. Ak sa rozhodnete pre tvorbu tohto diára, určite mi pošlite fotku ako ten váš vyzerá. 
Ak chcete viac DIY určite mi napíšte. Ďakujem za prečítanie, komentár a pridanie sa k pravidelným čitateľom. 
Ale hlavne nezabudnite na úsmev :)








17 Comments

  1. Moc hezký článek, skvělý nápad:) Jestli se někdy rozhodnu používat diář, protože se k tomu dokopávám už pěkně dlouho, tak si udělám podle tebe tenhle:) Krásné!

    http://kindoflove.blog.cz/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem, som veľmi rada, že sa to niekomu páči :) ... a ja som sa k tomu tiež musela dlho dokopávať :D ale stredná to zariadila tak, že som ho vážne nutne potrebovala :)

      Delete
  2. Chválím tvou práci. Vypada to krásně a i je to jednoduché :-) a ha bych si asi musela ještě udělat v tom diářů všechny dny a měsíce abych to měla dokonale a podle toho spočítat počet papírů ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem pekne :) ... bála som sa, či to v tom článku nebude vyzerať zložito :)

      Delete
  3. Dala si si zalezat na tomto clanku moc pekne paci sa mi ze niekto ma taly ten planovac ze si to napise na papier alebo ja mam v mobile appku EVERNOTE a ja si tam pisem co mam zvladnut cez den alebo cez tyzden potom si to odskrtavam a samozrejme mam diar ale tam si vacsinou pisem co som zazila a tak :-)
    https://clodyteenmummy.wordpress.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak snažila som sa :) som rada, že sa páči :) ... Tak keď potrebujem rýchlo niečo zapísať tiež používam mobil, ale inak píšem veci sem :) a aby to nebolo také fádne dala som si tam aj sny a nejaké tie ciele :)

      Delete
  4. Naozaj krásny plánovač, si šikovná :)

    ReplyDelete
  5. Tá najšikovnejšia šikulka :))

    ReplyDelete
  6. Jsem taky blogerka a taky používám PicMonkey. Skvělý nápad

    ReplyDelete
  7. Jsi moc šikovná a tvořivá, moc pěkný článek:)
    http://thepearlsofmylife.blogspot.cz/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem :) som rada, že sa páči :)

      Delete