Minimalizmus

Minimalizmus alebo inak by som to nazvala aj starým známym "v jednoduchosti je krása".
Čo to vlastne je? Umenie alebo Životný štýl?

Podľa mňa to má z oboch niečo. Je to spôsob života, ktorý si niekto vyberie. Rozhodne sa, nekúpiť si každú sprostosť, ktorú ani nepotrebuje. No a to ma vedie k tomu umeniu. Nie každý si vie niečo odoprieť aj keď na to má. Taktiež to môže byť preferovanie farieb ako biela, šedá a čierna.

Mne osobne sa minimalizmus veľmi páči. Či už v bývaní, architektúre, tetovaniach alebo móde. Myslím, že človek nepotrebuje ku šťastiu veľa vecí. Stačí ak má také, ktoré ho robia šťastným a určitým spôsobom ho napĺňajú a obohacujú jeho život. Veď načo nám je množstvo zbytočností, ktoré len tak ležia niekde v kúte nevyužité?

Keď vojdete do mojej izby alebo pozriete do môjho šatníka minimalizmus je to posledné slovo, ktoré vám napadne. Ale snažím sa to napraviť. Som len na začiatku svojej cesty.
Aj keď chcem zaradiť minimalizmus do svojho života, nechcem si odopierať nič, čo ma robí nejakým spôsobom šťastnou. Myslím, že o tom to nie je. Niektorí ľudia považujú minimalizmus za odopieranie, napríklad chcela by som ísť do kina, ale radšej nepôjdem, veď ten film si môžem pozrieť aj doma a ešte k tomu aj ušetrím. Ale prečo, keď je to niečo, čo ma spraví určitým spôsobom šťastnou by som si to mala odoprieť? Áno je pravda, že ten film si môžem pozrieť aj doma a možno ušetrím, ale predsa len sme ľudia, spoločenské bytosti, ktoré nemôžu byť vkuse zavreté doma len aby ušetrili. Potrebujeme spoločnosť a ľudí, ktorí nás majú radi a my máme radi ich. Veď aj o tom to je, no nie? Samozrejme, neznamená to, že teraz budem každý deň sedieť v kine.
VŠETKO S MIEROU

PRVÉ KROKY
Ako prvé sa chcem zbaviť vecí, ktoré nenosím, nepoužívam alebo ich jednoducho nepotrebujem. Takže vytriediť šatník, make up, knihy, šuflíky s bordelom a podobne. Aj keď na prvýkrát nevytriedim všetko, čo by som mala, aspoň sa o to pokúsim. No a potom spravím zoznam vecí, ktoré nutne potrebujem a budem sa ho držať. Vždy keď budem niečo potrebovať, pripíšem to na papier, aby sa nestalo, že prinesiem viac ako vôbec potrebujem.

VÝZVA
Bola by som rada ak by sa ku mne chcel niekto pridať, určite by bolo jednoduchšie keby nás je viac a navzájom si môžeme pomôcť alebo napríklad knižky, ktoré už čítať nebudem a zbytočne na ne padá prach, môžem posunúť ďalej.
Tak ak by sa ku mne chcel niekto pridať, stačí napísať do komentáru alebo na môj instagram.
Určite plánujem písať viac článkov spojených s minimalizmom, typmi a mojim pokrokom.


Nezabudni na úsmev :)









2 Comments

  1. to je krásně psané !
    https://superkrasna.cz/2017/11/01/soaphoria-kralovske-praskove-zubni-serum-s-aktivnim-uhlim/?p=167
    http://lalpap.wixsite.com/linstrifles

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem :) taký komentár vždy poteší

      Delete